UITZWAAIEN EN LOSLATEN - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bert en Frida - WaarBenJij.nu UITZWAAIEN EN LOSLATEN - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bert en Frida - WaarBenJij.nu

UITZWAAIEN EN LOSLATEN

Door: fridabert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Frida

16 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Brisbane 14 oktober. We zitten bij Ada, een nicht van Frida en haar man Frank op de mooie veranda met uitzicht over Brisbane. Tot onze verrassing worden we vrijdagavond door hen opgehaald van het vliegveld. Na een hartelijke begroeting worden de taken snel verdeeld. De vrouwen nemen de spullen mee in de auto van Ada en Frank en de mannen halen de huurauto op. Toch wel erg handig als je een ‘local’ naast je hebt om in het donker van het vliegveld naar Mount Glorious te rijden. Nu slaat de ontspanning echt toe samen met de jet-lag. Na een nacht slapen gaan ook ’s middags even de oogjes dicht.
Van de vele uitzwaai momenten in Nederland van familie, vrienden en collega’s hebben we genoten. Lekker informeel, veel gelachen en bij gekletst. Mooier kun je het niet hebben. En tussendoor het huis gereedmaken voor ons vertrek en de komst van Gulnaz. De laatste voorbereidingen voor onze reis hebben meer energie gekost dan we vooraf dachten. Maar om de nodige rust tussen de oren te krijgen is het voor ons belangrijk om alles zo goed mogelijk achter te laten. Toch kost het moeite om het werk los te laten en de deur achter je dicht te trekken. Geen black-berry meer om de mailtjes te checken; dat is afkicken! Nog wel enkele mailtjes naar het werk omdat er zaken oppoppen in het hoofd en dat hoofd moet natuurlijk leeg. Van je afschrijven helpt echt!

Een dag voor de vlucht logeren in Amsterdam is een prima zet geweest. Geen gestress om het vroege tijdstip van vliegen te halen. Eenmaal in het vliegtuig daalt de rust neer. Het avontuur gaat beginnen en we hebben er heel veel zin in. Na 12 uur vliegen landen we in Singapore waar we ruim de tijd hebben voor een ontspannen massage. We kiezen voor een nek en schouder massage. Frida mag eerst en ik moet wachten; het is druk. De aanwezige jonge werkneemsters kijken regelmatig met enige bezorgdheid mijn kant op. Wie moet dat grote lijf straks onder handen nemen? Uit zicht achter een gordijn vindt overleg plaats. De redding komt in de vorm van een telefonisch opgetrommelde man die het karwei mag klaren. De hilariteit is groot als blijkt dat ik niet in de massagestoel pas. Ik moet in een kamer apart op de massagebank waar normaal een volledige lichaamsmassage gegeven wordt. Ik krijg al snel spijt van de keuze. Hoezo ontspanning? De masseur ontdekt meerdere knopen in mijn bovenlichaam en die moeten allemaal worden aangepakt. Het zweet breekt me uit als hij met zijn stevige handen zich niet beperkt tot de schouders en de nek maar enthousiast afdaalt naar onderrug en bilspieren. En hij vindt nog meer knopen die mij bijna doen jodelen van de pijn. Hij heeft toch wel een opleiding gevolgd? Oh ja, loslaten…. En ontspannen. Plots gaan zijn schoenen uit en komt hij op de tafel staan. Dit vraagt blijkbaar om nog meer gewicht om de boel los te masseren. Met zijn volle gewicht op zijn handen en armen dendert hij over mijn bovenlichaam. Het prettige is wel dat ik merk dat gaandeweg de pijnpunten minder worden. Ook Frida heeft veel baat bij de massage. Soepel en ontspannen gaan we het vliegtuig weer in voor nogmaals 7 uur vliegen naar Brisbane. Voor wie een stop heeft in Singapore: vooral naar de masseur gaan is ons advies.

We gaan de komende dagen relaxen bij Ada en Frank en daarnaast ook achterneven en nichten bezoeken. En globaal onze route bepalen voor onze trip richting Melbourne en daarna Tasmanië. De outback en de natuurparken lonken.

Frida en Bert

  • 16 Oktober 2011 - 09:18

    Karin:

    Klinkt als een goed begin! Enjoy!

  • 16 Oktober 2011 - 16:10

    Gülnaz:

    Hey reizigers,

    wat fijn om te horen dat jullie een fijne reis hebben gehad en dan ook nog zijn opgehaald! Hier is alles ok en Eric en ik zijn reeds met de verbouwing gestart...! Atellier is bijna af..!!!!! Ha, ha!
    Heb genoten van jullie verhaal en als het voor mij is weggelegd en ik een keer ben beland in Singapore, dan zal ik zeker gebruik maken van een massage! Verder alles onder controle hier, echter,
    heb ik heel laat ondenkt dat de muis van de pc voor linkshandigen was geïnstalleerd.... !Duh....! Tja..,
    ben een beetje blond!!!! Verder geniet ik met volle teugen van het huis!

    Geniet en een dikke knuffel !

    Gülnaz

  • 17 Oktober 2011 - 07:04

    Harmannus:

    Fijn dat jullie goed zijn overgekomen, nu lekker genieten en tot over 333 dagen, gr. Harmannus
    P.S. mooi die kaketoe's.

  • 17 Oktober 2011 - 14:12

    Mirjam:

    Hey,

    Goed te horen dat jullie veilig zijn geland in Australië :)
    Relaxen moet wel lukken wanneer ik de foto's zo zie ;)
    Moest erg lachen om de opmerking dat de masseur toch geleerd heeft voor massage :P Wellicht dat hij daarom ook al die knooppunten ontdekt en weg heeft proberen te werken ;)

    Zou zeggen doe de groeten aan de fam. en wens jullie een ontspannen trip toe verder ;) Dat de rest van de vakantie maar net zo ontspannen mag verlopen als het begin ;)

    Groetjes,
    Mirjam

  • 17 Oktober 2011 - 19:56

    Marcel De Ruiter:

    He Frida (en Bert),

    Eindelijk is de reis dan echt begonnen. Goed te horen dat jullie veilig zijn gekomen op jullie eerste etappe. Veel plezier op jullie wereldreis. Ik ben benieuwd naar de volgende reisverslagen.

    Groet,
    Marcel

  • 19 Oktober 2011 - 08:52

    Hallo Frida En Bert,:

    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Als de foto van Frida (lekker rustig ontspannen zitten te lezen) een voorbode is voor de verdere verloop van de wereldreis, dan komen jullie volgend jaar uitgerust en relaxed terug. Ik heb trouwens gisteren een 1e controle in jullie huis uitgevoerd en heb Gulnaz opgedragen het half afgebouwde atelier weer af te breken. Voor het overige niet te veel aan thuis denken en geniet ervan.

    Groeten,
    Paul

  • 19 Oktober 2011 - 09:07

    Lies:

    Hallo Bert en Frida,

    Ik ben nu al jaloers!! Lekker genieten beiden en ik ga jullie zeker het aankomende jaar volgen...

    groetjes Lies

  • 19 Oktober 2011 - 10:41

    Trudy:

    Hallo Bert en Frida,
    So far so good!!
    Als ik de veranda zie, heb ik helemaal zin om jullie achterna te gaan.
    Zit met smart te wachten op de verdere verhalen.
    Bon Voyage, geniet!!
    Trudy

  • 19 Oktober 2011 - 10:56

    Veronique:

    Hoi Frida en Bert,

    Aan foto's te zien lijkt het een slecht begin.... :)
    Ben stinkend jaloers!
    Genietse!

    Groet
    Véronique

  • 20 Oktober 2011 - 07:10

    Elle:

    Hoi Frida en Bert,

    Het ziet er naar uit dat jullie de 'ontspannings modus' al gevonden hebben. Heerlijk, ben nog steeds jaloers! Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert en Frida

Welkom op onze wereldreisblog. Vanaf medio oktober 2011 reizen we in 11 maanden de wereld rond. Ga je mee op reis? Frida & Bert

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 1538
Totaal aantal bezoekers 138522

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 14 September 2012

wereldreis Frida & Bert

Landen bezocht: